Žáci 6. A si na závěr tohoto školního roku připravili malou perličku, kdy v rámci hudební výchovy secvičili fenomenální taneční…
V měsíci listopadu proběhla v osmých třídách laboratorní práce, která byla zaměřena na separaci jednotlivých složek ze směsi. Nejprve se žáci seznámili s mnoha technikami, jimiž lze složky ze směsí izolovat. Naučili se pojmenovat i chemické pomůcky potřebné k destilaci, usazování, filtraci či sublimaci.
![12A90FF0-F9C5-4438-89A2-9C3B370F5B8F](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/12a90ff0-f9c5-4438-89a2-9c3b370f5b8f.jpg)
![81A2EC89-CABD-4C0A-8D82-32FD6D195D40](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/81a2ec89-cabd-4c0a-8d82-32fd6d195d40.jpg)
![6C6DC923-A9D9-4DFA-A7EB-2F5A53BDD3A8](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/6c6dc923-a9d9-4dfa-a7eb-2f5a53bdd3a8.jpg)
![CE1EEDBF-1ABB-4F5F-B6E0-B2257DCF3B66](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/ce1eedbf-1abb-4f5f-b6e0-b2257dcf3b66.jpg)
Následně si tři laboratorní techniky odzkoušeli v rámci své laboratorní práce. Cílem první laboratorní úlohy bylo oddělit od sebe složky směsi, kterou tvořila voda, křída a sůl. Nejprve žáci sestavili filtrační aparaturu a směs přefiltrovali. Takto oddělili křídu od slané vody. Následně filtrát nechali krystalizovat.
![D4ADD46E-4D56-49CC-8967-757E8BE61CDA](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/d4add46e-4d56-49cc-8967-757e8be61cda.jpg)
![BC078549-31D8-4ACB-B39C-3E27526B911C](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/bc078549-31d8-4acb-b39c-3e27526b911c.jpg)
Druhá úloha laboratorní práce byla zaměřena na oddělení jednotlivých barevných inkoustů fixu. K tomuto úkolu jsme využili chromatografii na filtračním papíře.
Foto a text Michaela Kubiszová