UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
S Blueboty se dá ve vyučování dělat spousta věcí. V naší třídě to funguje zpravidla tak, že nějaké učivo vyvodíme a pak mnoha způsoby docvičíme. Jedna z možností je právě využití robotů. Třída se rozdělí do pěti skupin. Každé skupině šéfuje jejich kapitán. Ten má za úkol udržet skupinu v klidu, naslouchat pokynům učitele a dohlížet na pravidelné střídání všech členů svého týmu. Také ještě kontroluje správnost plnění.
První učivo, které jsme tento týden takto trénovali, bylo psaní ů, ú, které již dávno známe, ale udržujeme ho tímto v aktivní paměti. Skupiny získaly každá jedno hrací pole. Na něm šéf týmu rozmístil karty s písmeny U, Ú, Ů. Ze startovního políčka pak první člen týmu programoval robota, aby dojel na správné pole se správně doplněným písmenem podle dobře známého pravidla vozíčku. Poté se střídaly karty se slovy, až si nakonec všichni členové zkusili robota naprogramovat a ještě i aplikovat znalost psaní ú, ů. Samozřejmě ne vždy byli roboti dobře naprogramováni.
A někdy třeba i byli, ale dojeli na chybné ů, ú, u, protože ho člen týmu nesprávně dosadil. Na vše dohlížel právě vedoucí a pomohl chybu opravit. Takto jsme docvičili i učivo psaní y, ý, i, í po tvrdých a měkkých souhláskách a stejně i spodobu. Tam byla hrací plocha velmi zajímavá a složitá. Jak to probíhalo, vidíte na fotkách a přiloženém videu.
Video, foto, text Vladimíra Dudková