UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Vyjmenovaná slova patří mezi nejtěžší učivo třetí třídy. Je lehké se je naučit vyjmenovat, ale umět je správně používat, což je horší, se snažíme v každé hodině jazyka českého. Protože jen odříkávání a odůvodňování je tak trochu nuda, hodiny si zpestřujeme.
Hodiny si zpestřujeme …
Ke každé řadě umíme písničku od Dády Patrasové, kterou si s chutí zpíváme na interaktivní tabuli. Vyrábíme si kartičky s vyjmenovanými slovy, ty pak třídíme a hrajeme různé hry na slova příbuzná. Vyhledáváme z nich slovní druhy, skládáme je podle abecedy. Skloňujeme je, časujeme, hrajeme hru „Kufr“.
Hrajeme pantomimu, popisujeme …
Pantomimou nebo popisem hádáme dané slovo. Vymýšlíme pohádku nebo básničku, v níž bude nejvíce vyjmenovaných slov. Učíme se slovo popsat, vyhledat k němu synonyma. V matematice z nich vymýšlíme slovní úlohy, počítáme řetězce ve tvaru hada, získáváme za vypočítané příklady obrázky slepýše, netopýra …
Vyhledáváme důležité informace …
V hodinách prvouky pak hledáme důležité informace o zvířatech, která objevíme ve vyjmenovaných slovech. Zatím jsme prozkoumali kobylu, myš, hlemýždě, netopýra, slepýše. Z nich pak vytváříme referáty pro kamarády. Už si umíme zajímavosti vyhledat na notebooku a daří se nám vytvořit si kratičký zápis.
Ušili jsme si …
V pracovní výchově jsme si dokonce ušili maňáska myšku, pytlíček na mýdlo, z papíru jsme si vyrobili netopýra a hlemýždě. Do konce roku nás čekají ještě vyjmenovaná slova po v a s a zvířata výr, vydra, sýček, sýkora, sysel. Už se na ně těšíme!
Foto a text Regína Hajná