Že je lidské tělo a jeho fungování velmi zajímavé téma, vědí děti z 2. B velmi dobře. Každé ráno jsme svá těla rozhýbali písničkou Moje tělo. Během projektového týdne si obkreslili a pojmenovali lidské postavy, ke kterým pak přiřazovali správné názvy částí lidského těla. Seznámili se také s kostlivcem Fredym, díky kterému se naučili poznávat nejdůležitější kosti v těle. Své znalosti si následně ověřili díky malým kostrám, kde opět přiřazovali správné názvy jednotlivých kostí.

Jak fungují naše smysly a jak můžeme reagovat, když některý ze smyslů nefunguje, jsme si vyzkoušeli také. Vykládali jsme si o různých postiženích, nemocech i úrazech. Na chodbě jsme si vyzkoušeli ve dvojicích procházku s nevidomým člověkem a jeho správné vedení. Zjišťovali jsme, jak těžké je bez zraku rozeznat různé předměty, ale také prostor ve třídě a na chodbě. Čich a chuť jsme rozeznávali pomocí ochutnávek různých potravin a vůní, například koření a drogérie. Téma lidské tělo nás provázelo i v hodinách matematiky, kdy jsme si započítali se zdravotními sestřičkami.

V českém jazyce jsme ve skupinách vyhledávali v textu různé nové informace a zajímavosti o fungování těla, o spánku či o zubech, které jsme následně předávali svým spolužákům. Nové informace jsme si zapisovali do lékařského deníku. Přestože se žáci dozvěděli spoustu nových informací, ví, že v tomto směru mají stále co objevovat.

Foto a text Hana Škrochová

Back To Top