Jelikož děti z 5. A nemohly Prahu navštívit tak, jako se to poštěstilo souběžné třídě, seznamovaly se s jejími nejznámějšími památkami alespoň pomocí metod RWCT. Ve skupinách seskládaly puzzle, čímž odtajňovaly symboly hlavního města. Následně expertní a domovské skupiny nastudovávaly historii, pověst, polohu aj. Obrazová příloha jim posloužila k přiřazování správných popisků. Znalosti prověřovaly v křížovce, hádankách, ale hlavně v soutěžních kvízech, kde chtěl být každý na „špičce žebříčku“.

Propustkou k nejoblíbenější aktivitě bylo úspěšné splnění otázek v tzv. „živém pracovním listě“. Závěr hodiny patřil naprogramování robota, což nebyl snadný úkol. Musel totiž po slepé mapě převézt památky z Ostravy přesně do Prahy. Jak se to páťákům podařilo, můžete zhlédnout ve videu.

Video a text Alena Václavíková

Back To Top