UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Sotva uplynul rok od doby, kdy dnešní druháci začínali číst první písmena a teď už si troufnou na plnění nelehkých úkolů ve čtenářské dílně.
Něco ti přečtu…
Po úvodní lekci, kde se seznámili s důležitými pravidly, organizací dílny a založili si své záznamy o četbě, se s chutí pustili do „práce“.
Knížky jsou prima…
Dětem se nenásilně odkrývá nové pojetí hodiny čtení. V dílně nečtou z čítanky, ale každý si přinesl svou vlastní knihu. Chlapci a děvčata jsou vedeni k účelovému čtení, k zamýšlení se nad textem a ilustracemi.
Já jsem si přečetl, že…
Mohou do děje zasahovat, mohou ho změnit, hledají problémové situace, radí postavám, jak je vyřešit. Kladou postavám i autorovi nejrůznější otázky, píší jim dopis. Vzájemně si se spolužáky sdílejí pocity z přečteného, hodnotí knihy.
Čteme si, kde se nám líbí…
Už po pilotních hodinách je znát, že si tato aktivita malé čtenáře získala nejen proto, že si mohou pohodlně číst to, co je baví, kde se jim to nejvíc líbí, ale také proto, že se dozvědí, jaké knihy mají v oblibě kamarádi.
Plníme nejrůznější úkoly…
Pokud je počáteční nadšení neopustí, školní knihovna má připravenou bohatou zásobu nejnovějších titulů, které je možné číst přímo v ní.
Foto a text Alena Václavíková