Zápis k povinné školní docházce na naši školu se blíží. Týká se dětí narozených od 1. září 2011 do 31. srpna 2012 a dětí, které měly odklad. Zákonní zástupci ze spádové i mimo spádové oblasti rozhodnutí zapsat své dítě ke školní docházce na naši školu si s sebou přinesou rodný list dítěte, občanský průkaz zákonného zástupce. 

Při zápisu vyplní zápisní lístekžádost o přijetí (pokud nevyužijí možnost vyplnit si dokumenty předem). Rodiče, kteří žádají odklad pro své dítě, přinesou potvrzení školského poradenského zařízení (PPP) a doporučení dětského lékaře nebo klinického psychologa). Rozhodnutí o přijetí bude oznámeno zveřejněním seznamu uchazečů pod přiděleným registračním číslem na internetových stránkách školy a na dveřích hlavní budovy 18. dubna 2018. 

Již dnes prozradíme, že ve čtvrtek 12. dubna 2018 v době od 12 do 17 hodin na děti čeká vesmírné dobrodružství. Se zvládáním všech her a „těžkých“ úkolů jim pomohou postavičky
a příšerky z vesmíru. Příjemně naladit se můžete zápisy z minulých
letech, kdy děti zápisy provázeli Mach a ŠebestováKřemílek
a Vochomůrka
Ferda Mravenec
s Beruškou
Pat a MatSněhurka a
sedm trpaslíků
Šmoulové,
Rumcajs, Večerníček, Námořníci, Pravěk.

Pro budoucí prvňáčky a jejich rodiče, zájemce z řad
veřejnosti a příznivce školy (absolventy, širokou veřejnost) jsme připravili na
čtvrtek 5. dubna od 15 do 18 hodin „Den otevřených dveří“.
Určitě se nebudete nudit. Čeká na vás netradiční prohlídka všech tříd a
odborných učeben. Připraveny jsou pokusy, hry, tvoření a kouzelné interaktivní
tabule. Omrknout můžete tělocvičnu, jídelnu, školní družinu i půdní vestavbu
s komunitním centrem. Jsme připraveni odpovídat na dotazy týkající se
provozu, organizace výuky i nabídky zájmové činnosti pro děti včetně
činnosti školní družiny.

Pokud vám datum a hodina konání nevyhovuje, stačí dohodnout
si individuální termín návštěvy. Přizpůsobíme se vašim časovým možnostem.
Kontaktní informace jsou uvedeny zde.

Co nabízíme – informační a komunikační systém:

  • při
    projednávání jakýchkoliv záležitostí týkajících se života školy
    upřednostňujeme osobní jednání
  • 4 x
    ročně třídní schůzky, možnost dohodnout si individuální konzultace
  • služby
    serveru „EL-KA
    – přístup rodičů on-line k informacím o výsledcích žáka ve škole
    – elektronická žákovská knížka (individuální přístup chráněný heslem). Pod
    odkazem je k dispozici návod k obsluze.
  • pravidelně
    aktualizované webové stránky školy včetně
    týdenních plánů výuky
     pro žáky z I. stupně
  • výuka na internetu
    pro žáky II. stupně
  • informační
    zdroj u hlavního vchodu (televizní
    obrazovka
    ) promítání zpráv a fotografií ze života školy, vytápěcí
    systém
  • možnost
    komunikace prostřednictvím e-mailu se všemi pracovníky školy (každý učitel
    má k dispozici vlastní notebook) – omlouvání absencí, konzultace
  • zprávy
    v místní kabelové televizi, Zpravodaj Města Albrechtic, školní
    Občasník, příležitostné informace o dění ve škole v regionálním
    tisku
    , v Událostech v regionech

Co nabízíme – provoz školy:

  • vyhovující
    dopravní spojení, řada autobusů má stanoviště před budovou školy, žáci
    využívající železniční nebo autobusové nádraží nemusí přecházet výrazně
    frekventované silnice
  • upravené začátky
    a konce vyučování
     tak, aby
    navazovaly na dopravní spoje, provoz ŠD, činnost kroužků a ZUŠ Město
    Albrechtice, ze závažných důvodů lze dohodnout i individuální úpravy
  • provoz
    školní družiny
     od 6.00 do 16.30,
    dohled nad dojíždějícími žáky, přednostní zařazovaní žáků do ŠD dojíždějících a
    od obou zaměstnaných rodičů, od 1. září 2016 navýšení kapacity školní družiny
  • možnost navštěvovat ŠDzájmové
    kroužky
    Výtvarnou dílnu J. Hrubého
    a ZUŠ Město Albrechtice

 

Co nabízíme – prostředí a vybavení školy:

Co nabízíme
– výuka a péče o žáky, bezpečnost a hygiena:

  • koncepční práci
    vycházející ze střednědobého a celoročního plánu práce vycházející ze
    sebehodnocení práce školy,bezpečné a vstřícné prostředí, program prevence
    negativních jevů
  • stabilizovaný učitelský sbor, kvalifikovanou činnost výchovné-kariérní poradkyně,
    dyslektické asistentky, asistentky pedagoga a logopedky, školní asistent
  • aktivní spolupráci
    s rodiči, zájem v odůvodněných případech reagovat v zájmu dětí
    co nejrychleji na připomínky a náměty rodičů souvisejících s organizací
    výchovně vzdělávacího procesu
  • motivující a
    přiměřeně konkurenční prostředí
  • dělenou výuku M,
    JČ, cizích jazyků a praktických činností ve třídách s počtem žáků nad 25
  • nabídka
    volitelných a povinně volitelných předmětů včetně křesťanské výchovy
  • aktivní přístup
    ekologické výchově a zájmové činnosti se zaměřením na ochranu přírody
  • zařazování žáků do
    tříd na I. i II. stupni do třídních kolektivů podle předem stanovených kritérií
    (zejména vytváření skupin žáků dojíždějících ze stejné obce)
  • hodnocení
    úspěšnosti naší práce podle úspěšnosti většiny žáků, nabízíme pomoc žákům
    se zhoršeným prospěchem, žákům integrovaným i se specifickými poruchami učení,
    podporujeme činnost žáků nadaných
  • projektovou výuku
  • výuku výtvarné výchovy
    ve spolupráci s J. Hrubým (keramika, prostorové práce, linoryty)
  • vedení žáků
    k aktivnímu přístupu k práci, ke schopnosti komunikovat výstupy ze své činnosti (dramatická
    výchova
    , mediální výchova, hudební výchova)
  • nadstandardní
    výuku uživatelské práce s výpočetní technikou včetně využívání více jak
    120 výukových programů
  • nadstandardní možnosti zapojení žáků do soutěží (dlouhodobá úspěšnost v regionálních,
    krajských, celostátních kolech při různých oborech činnosti, opakovaná účast na
    mistrovství republiky a mistrovství světa v psaní na klávesnici PC
  • plaveckýlyžařský výcvik pro ročníky uvedené ve školním vzdělávacím programu, výjezdy na divadelní
    vystoupení, bruslení, výlety, exkurze a pobyty v přírodě
  • stabilní úspěšnost žáků v přijímacím řízení na střední školy

Co nabízíme
– stravování:

  • stravování
    ve školní jídelně –
    výběr ze dvou druhů jídel on-line prostřednictvím internetu i přímo
    v jídelně
  • „Mléko a
    mléčné výrobky do škol“
  • „Ovoce do škol“
Co nabízíme – volný čas, zájmová činnost:

Co stojí za zvážení ze strany rodičů:

  • kdy
    je pro dítě vhodnější jeho docházka do třídy s malým počtem dětí
    (domácí sociální klima)
  • výhody
    a nevýhody spojování tříd různých ročníků na I. stupni
  • výhody
    a nevýhody spojování vyučovacích hodin a vytváření skupin pro výuku,
    počet a obsah předmětů vyučovaných spojeně na II. stupni
  • vliv
    počtu žáků ve třídě na jejich motivaci k učení a na výchovu
    k přiměřené konkurenceschopnosti

nevýhody dojíždění ve srovnání s nabídkou školského
zařízení – vstřícnost, kvalifikovanost a aprobovanost učitelského sboru,
vybavenost školy pomůckami, časové rozvržení provozu družiny, nabídka zájmových
aktivit pořádaných školou, její vybavení a dalšími organizacemi (např. ZUŠ, TJ
atd.)

  • organizace
    žákovských soutěží, následná účast v regionálních a vyšších
    soutěžích, výsledky žáků
  • profilace
    – viz podrobnou výroční zprávou školy za školní rok 2016/2017, zprávy ČŠI
  • nabídka
    doplňkových služeb organizovaných školou
  • zapojení
    školy do projektů EU
  • informace pro
    prvňáčky v předstihu
     (informace budou aktualizovány
    v květnu 2018), před schůzkami s rodiči prvňáčků, kteří začnou
    navštěvovat naši školu od září 2018
Foto a text Regína Hajná
SouborVelikost
Jak můžete pomoci svým dětem30,4 KB
Desatero pro rodiče50,3 KB
Den_otevrenych_dveri_2018.pdf265,3 KB
Žádost o odklad39,0 KB
Žádost o přijetí34,5 KB
Zápisní lístek41,5 KB
Back To Top