Žáci 6. A si na závěr tohoto školního roku připravili malou perličku, kdy v rámci hudební výchovy secvičili fenomenální taneční…
O tom, že nové technologie pronikají i do výuky na základních školách, se mohli žáci přesvědčit ve svých vyučovacích hodinách fyziky a chemie. Díky zapůjčeným měřícím sondám jsme proměřili hned několik fyzikálních veličin. Pomocí grafického znázornění jsme mohli vidět záznam střídavého proudu, tepavého stejnosměrného proudu, pochopili jsme princip elektromagnetické indukce, dokázali jsme, že i ve výdechu je dostatečné množství kyslíku, které postačí k resuscitaci člověka.
![IMG_5966](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2018/11/img-5966.jpg)
![IMG_5996](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2018/11/img-5996.jpg)
Zajímavé bylo také propojení s elektrolýzou vodného roztoku kuchyňské soli, kde jsme měli možnost pozorovat nárůst pH, a tím jednoznačně prokázat přeměnu elektrické energie v chemickou. Přestože se téma zdá náročné, díky naměřeným hodnotám ze sond a následně sestavených grafů, jsme měli možnost nahlédnout na problematiku prakticky a ne jen přijímat holá fakta z učebnice.
![IMG_5962](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2018/11/img-5962.jpg)
![IMG_6017](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2018/11/img-6017.jpg)
Žáci si velmi rychle osvojili práci se sondami i následné čtení z grafů různých závislostí. V následujících hodinách si nové informace mohli odzkoušet v laboratorních cvičeních.
Foto a text Michaela Kubiszová