UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Ještě před měsícem jsem si ani nepomyslela, že to jde. A ono musí, ovšem za předpokladu, že mají děti doma báječné rodiče. A ti mí prvňáci, je opravdu mají. Funguje to tak, že já (tř. učitelka) napíšu podrobný týdenní plán, který v neděli zveřejním na školní webovky. Rodičové ho tam v pondělí najdou a naplánují dětem jeho plnění v průběhu celého týdne.
Někde uprostřed týdne zasílám ještě doplňkové pracovní listy s různými křížovkami, rébusy, doplňovacími cvičeními apod. pro žáky s rychlým tempem, které díky tomu již mají zpravidla vše splněno. No a na úplný závěr týdne je rodičům nabídnut pracovní list, takový test, který slouží ke zjištění pochopení probírané látky. Já během celého týdne dostávám na Viber, Messenger a Edupage od rodičů a dětí zpětnou vazbu v podobě naskenovaných či vyfocených stránek písanek, pracovní matematiky, docvičovacích listů ale také výrobků, výkresů i videa.
Na videích mám možnost vidět děti při recitování, zpěvu, posilování, čtení, psaní do krupice, stavění sněhuláka… a při mnoha dalších aktivitách. Na tyto zprávy na oplátku zase já posílám zpětnou vazbu, a to slovně nebo video nahrávkou či zasláním fotografie opravené stránky.
Takto pracujeme již čtvrtý týden a myslím, že po počáteční nervozitě a strachu, jsme si obě strany našly způsob, jak za takto ztížených podmínek pokračovat ve vzdělávání našich nejmenších školáků. Na konci této mé rekapitulace bych chtěla především poděkovat rodičům za jejich nesmírnou snahu a odhodlání to zvládnout co nejlépe!!! Děkuji, třídní učitelka.
Foto rodiče dětí z 1. B, text Vladimíra Dudková