UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Pátrání po krokodýlovi nilském se rozběhlo před čtrnácti dny ve 2. B. Malí detektivové se rozhodli o pohřešovaném zjistit co nejvíce informací. Stopy je zavedly do interaktivní učebny. Tam objevili různé druhy krokodýlů a do svých notýsků si poznamenali důležitá fakta a zajímavosti.
Podařilo se jim také vystopovat kresleného krokodýla Chňapíka, se kterým se skamarádili a naučili se o něm písničku. Sledování pokračovalo dál i v ostatních předmětech. V básničce “Krokodýl“ od J. Slívy si museli poradit se slovními druhy a zmizelými slovy. Domyslet básničce konec nebyl pro pátrače vůbec žádný problém, protože svoji slovní zásobu cvičí ve hře “Na slovojeda“.
V matematice pomohli s kladením vajíček a jejich vypočítáním. Ve výtvarné výchově si ho podle popisu zkusili nakreslit, v jazyce českém vymyslet co nejvíce sloves. Když už měli dostatek informací, pokusili se malí Sherloci vyrobit si svého krokodýla z plastové láhve. Kromě bystrého úsudku musí mít detektivové i dobrou kondičku.
Tu si zdokonalovali v tělesné výchově. Nejprve ve hře „Na krokodýly a opičky“ a pak v překážkové dráze, která byla opravdu náročná. Ať se detektivům postavilo do cesty cokoliv, zvládli vše hravě a bez potíží.
Z deníčků detektivů …
- krokodýl neumí žvýkat
- loví pomocí mohutného ocasu
- má dobré navigační schopnosti
- svá játra a plíce může v těle posouvat a měnit tím svoje těžiště
- krokodýlí krev má antibiotické a protizánětlivé účinky
Zazpívejte si s námi!
Foto a text Regína Hajná