Jak tráví dopoledne děti v 5. A? Nabízíme „ochutnávku“ činností z 3. prosince. Hned po ránu se tanečníci rozehřáli nácvikem…
Jak se žížala pohybuje? Jak promíchává půdu? K čemu je žížala potřebná? Proč žížaly nevylézají při svitu slunce? Z dětí 1. A třídy se stali badatelé! Cílem jejich bádání bylo zjistit, zda žížala dělá půdu úrodnější. V úvodu týdenního projektového vyučování jsme si přečetli Pohádku o Kroužkové planetě, zapsali jsme si vše, co o žížale víme a co bychom chtěli zjistit.
Další den jsme si žížaly donesli do třídy a začalo pravé bádání. Žížaly jsme měřili, popisovali, pozorovali pod mikroskopem, pomocí QR kódů jsme se dozvídali informace a zajímavosti o životě žížal. Nechybělo ani zhlédnutí odborných dokumentů a dramatizace pohádky O žížale Žanetce.
Součástí projektu byl také pokus, kdy jsme vytvořili pomocí vrstvení různých druhů zeminy v zavařovacích sklenicích kompostér – žížalárium a po celý týden jsme mohli pozorovat změny ve sklenicích. Všechny naše poznatky jsme si pečlivě zapisovali a vytvořili tak krásný lapbook. Na závěr projektového vyučování jsme žížaly vrátili zpět do volné přírody.
Video, foto, text Kateřina Jalama