Děti 2. A už ví, jak postupovat při úrazech nebo příznacích nemocí. Prakticky si vyzkoušely ošetření různých poranění, protišokovou i…
Jak housle strašidelně vrzaly byl název hudební pohádky, kterou se žáci 4. tříd přenesli do světa hudebních nástrojů. Houslové strašidlo nám pomohlo poznat všechny příbuzné, kteří spadají do skupiny strunných nástrojů, trubkové strašidlo zase nás pozvalo do rodiny dechových nástrojů a skupinu bicích nástrojů jsme poznávali v hudebních hádankách.




V lapbooku jsme si všechny hudební nástroje pěkně utřídili a nalepili. Oblíbený hudební nástroj jsme výtvarně zpracovali ve stylu pop art a ještě jsme v rámci slohu vytvořili nakreslenému nástroji rodný list. Informace jsme vyhledávali na internetu. Na mapě jsme ve vlastivědě zaznamenali, kde se u nás hudební nástroje vyrábí. A protože jsme pracovití a máme představivost, využili jsme odpadový materiál k výrobě vlastních hudebních nástrojů a doprovodili jsme se v písni Bratře Kubo.


V hodinách angličtiny si děti obohatily svůj slovník v pojmenování nástrojů v cizím jazyku. Projekt hudební nástroje jsme zakončili návštěvou ZUŠ. Ta se nám moc líbila. Pan ředitel Kachlík s paní učitelkou nám představili spoustu hudebních nástrojů a jejich krásné hudební zvuky. Hudebkou se nesly tóny klavíru, trubky, fléten, kytar, saxofonu a bicích. Tento hudební zážitek nás všechny citově obohatil. Děti toužily si všechny hudební nástroje vyzkoušet. Pan ředitel souhlasil a tak hlavně kluci zkoušeli, co to dalo.




Bojím se, že se do některých hudebních nástrojů přestěhovalo strašidlo z naší pohádky a tam strašidelně vrže do teď. Raději jsme ho nechali v hudebce, tam si s ním poradí a spokojeně odešli do školy. Hudební projekt zůstal otevřený a postupně v něm můžeme i nadále pracovat.
Foto a text Zdenka Závodná