Jak to bylo se vznikem samostatného Československa a kdo byl jeho 1. prezidentem? Odpovědi hledali kluci a holky z 5.…
Sílu rytmů a tónů afrických bubnů si vyzkoušeli bubeníci z nižšího stupně na vlastní kůži. Hodinou je prováděl zkušený bubeník. Vysvětlil dětem, že bubnování má velmi pozitivní vliv na člověka.
Základy bubnování jsou jednoduché…
Uvolňuje stres a napětí, navozuje pocit pohody, stmeluje kolektiv, propojuje pravou a levou hemisféru, ale hlavně dokáže navodit příjemnou atmosféru.
Docela se nám daří…
Seznámil je s bubny (djembé a dundun) a přesvědčil děti i paní učitelky, že rytmus mají v sobě všichni lidé. Stačí se jen pekelně soustředit a pozorně poslouchat.
Seděli jsme ve velkém kruhu…
Bubeníci seděli v kruhu a učili se vyluzovat jednotlivé zvuky konečky prstů nebo celou dlaní. Některé děti bubnovaly tak zuřivě, že si musely foukáním chladit dlaně.
Závěrečná ukázka…
Vyzkoušely si hudební hry i různé druhy rytmických doprovodů. Nápěv písně o štěstí „Šíma, šíma“ jim zněl v uších ještě celé dopoledne.
Foto Karel Knapp, text Regína Hajná