Týdnem řemesel jsme žákům 1. stupně zpestřili výuku. Spolek Zahrádkářů připravil pro některé třídy to, co umí nejlépe. Druháci se…
Toto je název učiva pro prvňáčky podle školního plánu na měsíc leden. V první části projektu si děti vytvořily skupinky a vyrobily z balicího papíru postavu. Jednotlivé části těla označily pomocí kartiček. Jiná činnost je čekala při určování částí hlavy. Pomocí plastelíny si vyrobily dlouhé hady a z těch tvořily vše, co dovedly pojmenovat na hlavě.


V druhé části projektu se věnovaly příznakům nemoci. Vyprávěly podle obrázků v pracovním listu příběh nemocného chlapce. Tím si rozvíjely svou představivost, fantazii a vyjadřovací schopnosti. Tajemný skřítek nám děj příběhu schválně popletl. Děti musely obrázky rozstříhat, správně poskládat, vybarvit a nalepit.


Třetí část projektu přivedla děti k poznání, že pro zdraví je důležitý přísun ovoce a zeleniny, protože obsahují vitamíny. Připravily si ochutnávku exotického ovoce a zeleniny pocházející z různých koutů zeměkoule. Například z Mexika, Indie, Číny nebo Íránu. Byly to jablka, bílá ředkev, ale i granátové jablko, kiwi, mango, avokádo, bluma, nashi a cherimoya, kterou pěstovali indiáni v Jižní Americe. Tyto zajímavé informace a ovoce nám dodal tým Bovys (Ovoce do škol).


Čtvrtá část projektu proběhla ve sportovním duchu. Abychom byli zdraví, musíme tělu dodávat nejen vitamíny (jíst ovoce a zeleninu), ale také se hýbat, sportovat a otužovat se. Proto jsme se vydali společně s 1. A vyzkoušet ledovou plochu na hřiště. Někteří prvňáčci již pěkně bruslí. Děti, které ještě nebruslí, se aspoň klouzaly. Snad je to motivovalo a příští rok bruslařů bude více. Myslím, že se nám projektový týden vydařil.
Foto a text Irena Santariusová