UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Tak především se umí chovat jako žáci. Do třídy přicházejí všichni sami, již bez doprovodu rodičů. Pomůcky jim nikdo nechystá, o pomoc mohou poprosit maximálně spolužáka, ale ani to už nebývá třeba. Zvládají také harmonogram dne, rozlišují malou a velkou přestávku a chápou s nimi spojená pravidla.
Ve výuce se zapojují všichni bez výjimky, v aktivitách, které neumožňují práci většiny, respektují volbu učitele. A to není všechno. V hodinách pracují střídavě v lavicích i na koberci, podle druhu činnosti. Činnosti bývají pestré. Školáčci stříhají písmena, hrají početní pexeso, číselná škatulata. V kruhu třídí karty podle náslovné hlásky.
Umí též porovnávat počty prvků. Ve výtvarce trhají, lepí, vystřihují, obkreslují, malují barvami a zdobí. Dovedou naslouchat při pravidelném předčítání na polštářku. V hodinách prvouky společně s Ájou plní interaktivní úkoly na webových stránkách Záchranného kruhu, ale také spoustu zadaných aktivit v sešitě i mimo něj.
Tento malý výčet je jen kratinkou ukázkou činností a dovedností zaznamenaných během tří dnů naší společné práce, a to jsme ve škole už skoro měsíc!!!
Foto Regína Hajná, Vladimíra Dudková, text Vladimíra Dudková