Žáci 6. A si na závěr tohoto školního roku připravili malou perličku, kdy v rámci hudební výchovy secvičili fenomenální taneční…
Letošní první laboratorní práci v sedmém ročníku jsme věnovali rybám. Robert Křenek, vášnivý rybář ze 7. A, pro nás ochotně nachytal několik plotic a my jsme mohli začít se zkoumáním. Nejdříve jsme si prohlédli vnější stavbu ryby. Popsali jsme si ploutve a určili, zda jsou párové nebo nepárové.
![20181004_105927](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2018/12/20181004-105927.jpg)
![20181005_104858](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2018/12/20181005-104858.jpg)
Prozkoumali jsme povrch těla, smyslové orgány, vypozorovali jsme, kudy vede postranní čára, která slouží rybám k orientaci. Potom jsme už byli zvědavi, jak to vypadá uvnitř. Nejdříve jsme odpreparovali žaberní lupínky, které jsou chráněny skřelemi (kostěnými destičkami) a které slouží k dýchání. Poté jsme skalpelem rozřízli břicho plotice a zkoumali rozložení dalších vnitřních orgánů.
![20181004_105948](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2018/12/20181004-105948.jpg)
![20181005_112143](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2018/12/20181005-112143.jpg)
Nejzajímavější byl plynový měchýř, jenž ryby nadnáší při pohybu. Zaujala nás i oční čočka, vypadala jako malinká skleněná kulička. Nakonec jsme si pod mikroskopem prohlédli šupinu, tu si někteří schovali pro štěstí. K výuce jsme využili vybavení, které máme z projektu „Další etapa modernizace vybavení ZŠ Město Albrechtice“ regionální číslo CZ.1.10/2.1.00/30.01597.
Foto a text Miroslava Tupá