V listopadu žáci devátých tříd určovali pH běžně dostupných látek pomocí dvou různých laboratorních metod. První metoda spočívala ve využití pH…
Minulý týden si žáci 9. tříd zkusili napsat maturitní didaktický test z anglického jazyka. Tato část bývá společná pro všechny školy v ČR. Test je tvořen dvěma částmi: poslechovou částí a částí ověřující čtení a jazykové vědomosti a dovednosti. Maximálně lze v testu získat 95 bodů. Pro úspěšné složení zkoušky je potřeba získat alespoň 42 bodů, takže stačí splnit pouhých 44%. Test obsahuje celkem 64 úloh, z toho 56 uzavřených (tzn. úlohy s výběrem 3–4 alternativ, úlohy s dvoučlennou volbou a úlohy přiřazovací) a 8 otevřených (úlohy se stručnou odpovědí).
Proč jsme se rozhodli něco takového udělat?
Připadá nám, že naši žáci jsou v anglickém jazyce na poměrně vysoké úrovni, a tak jsme se rozhodli prověřit naše tušení touto cestou. Navíc nám přijde, že úroveň maturitní zkoušky není příliš vysoká, a tak i ze zvědavosti jsme chtěli zjistit, kolik deváťáků by zvládlo z fleku odmaturovat již dnes. Výsledky vás možná překvapí, my jsme si jen potvrdili, že jsme se nemýlili.
Celkem se maturity nanečisto zúčastnilo 38 žáků a z tohoto počtu by již teď odmaturovalo 31 z nich, tzn. 82%. Šest z nich by dokonce z této zkoušky získalo jedničku, jsou to: Petra Kováčová (98%), Alexandros Divitaris (95%), Vojtěch Kruk (95%), Isabel Poláková (94%), Bára Smetanová (94%) a Martin Krejčiřík (93%). Získat dvojku se podařilo 8 z nich, což je také skvělý výkon. Dobře si vedlo 9 žáků, kteří by získali trojku. a stále ještě dostatečné výkony pro splnění této zkoušky předvedlo 8 deváťáků.
Součástí maturitní zkoušky je samozřejmě ještě ústní část. Věříme však, že i tu by jedničkáři a dvojkaři zvládli bez větších obtíží.
Všem, kteří úspěšně složili pomyslnou maturitní zkoušku, gratulujeme! Nepolevujte ve svém zdokonalování, angličtina by se vám v životě mohla hodit. 🙂
Foto a text Jana Samli