V rámci učiva o chemických směsích se žáci osmých ročníků naučili vypočítat navážky chemických látek potřebné k vytvoření roztoku přesné…
Deváťáci v rámci laboratorní práce z fyziky zopakovali pokusy Michaela Faradaye. Konkrétně se jednalo o výrobu elektrického proudu pomocí změny vnějšího magnetického pole. V první úloze žáci využili k výrobě elektrického proudu trvalý magnet. Pomocí digitální sondy ampérmetr a programu SPARKvue zaznamenávali na tabletech grafickou závislost indukovaného proudu na čase.




Hledali souvislosti mezi směrem proudu a polaritou vnějšího magnetického pole. Své poznatky si průběžně zaznamenávali do svých laboratorních protokolů. Druhá úloha byla zaměřena na elektromagnetickou indukci vyvolanou působením elektromagnetu. Žáci proměřovali grafy vznikajících proudů a hledali souvislosti plynoucí ze zapnutí a vypnutí či ponechání v provozu připojeného elektromagnetu.




Své znalosti výroby elektrického proudu pomocí elektromagnetické indukce si žáci následně zdokonalili v navazující laboratorní práci, během které si sestavili vlastní alternátor a dynamo.
Foto a text Michaela Kubiszová