Žáci 6. A si na závěr tohoto školního roku připravili malou perličku, kdy v rámci hudební výchovy secvičili fenomenální taneční…
Deváťáci v rámci laboratorní práce z fyziky zopakovali pokusy Michaela Faradaye. Konkrétně se jednalo o výrobu elektrického proudu pomocí změny vnějšího magnetického pole. V první úloze žáci využili k výrobě elektrického proudu trvalý magnet. Pomocí digitální sondy ampérmetr a programu SPARKvue zaznamenávali na tabletech grafickou závislost indukovaného proudu na čase.
![502A1CAE-4030-49F0-ABFF-433641428806](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/502a1cae-4030-49f0-abff-433641428806.jpg)
![57BFF3ED-D533-4EBB-B77D-9AD3120129E2](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/57bff3ed-d533-4ebb-b77d-9ad3120129e2.jpg)
![0FA5E660-5A6E-4832-95B6-34894A7C5167](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/0fa5e660-5a6e-4832-95b6-34894a7c5167.jpg)
![779AC985-C2D8-4CD2-B59E-82C57A5F17C3](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/779ac985-c2d8-4cd2-b59e-82c57a5f17c3.jpg)
Hledali souvislosti mezi směrem proudu a polaritou vnějšího magnetického pole. Své poznatky si průběžně zaznamenávali do svých laboratorních protokolů. Druhá úloha byla zaměřena na elektromagnetickou indukci vyvolanou působením elektromagnetu. Žáci proměřovali grafy vznikajících proudů a hledali souvislosti plynoucí ze zapnutí a vypnutí či ponechání v provozu připojeného elektromagnetu.
![A35D1E0C-829A-46DA-88D5-0428501CC769](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/a35d1e0c-829a-46da-88d5-0428501cc769.jpg)
![B61322D2-F0B5-4722-949A-22832A4A67E8](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/b61322d2-f0b5-4722-949a-22832a4a67e8.jpg)
![CD0BD2E1-A673-465F-A89B-5572D038FE54](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/cd0bd2e1-a673-465f-a89b-5572d038fe54.jpg)
![FC81733A-88D3-4FDD-A410-1ACDA5AA6E6C](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/12/fc81733a-88d3-4fdd-a410-1acda5aa6e6c.jpg)
Své znalosti výroby elektrického proudu pomocí elektromagnetické indukce si žáci následně zdokonalili v navazující laboratorní práci, během které si sestavili vlastní alternátor a dynamo.
Foto a text Michaela Kubiszová