V 5. B se nedávno odehrála zcela neobyčejná mise. Všichni žáci dostali za úkol stát se badateli, tvůrci a hvězdnými průvodci…
Mnoho informací, které sdělujeme žákům ve výuce tradičními metodami, se z jejich hlav nenávratně vytrácí. V tradiční formě výuky totiž chybí názornost a aktivita žáků. Od té doby, kdy v roce 1991 SMART Technologies představili svou první interaktivní tabuli, začal být SMART Board využíván především v oblasti vzdělávání a velice rychle pronikl i do českých škol. Použití interaktivní tabule při výuce je téměř univerzální a není proto divu, že se tato moderní pomůcka stala jednou z nejoblíbenějších mezi učiteli a především mezi žáky. Interaktivní technologie přinášejí změnu a umožňují názorně demonstrovat to, co považujeme za součást klíčových dovedností a znalostí způsobem, který nenechá informace zapomenout.
Interaktivní vyučování není pouhé učení se teorií, ale také komunikace a práce s počítačem, přibližuje tedy teoretickou výuku běžnému životu. Interaktivní tabule přináší zkvalitnění a zefektivnění výuky, svou atraktivností a mnohem větší názorností příznivě ovlivňuje proces pochopení a zapamatování učiva. Interaktivní technologie přímo či podvědomě imitují hru. A motivace dětí zvládnout hru a být v ní dobří je mnohem větší, než být nejlepším žákem. A být dobrý v této hře znamená být dobrý i v obsahu výuky. Velkoplošné zobrazení, kvalitní ozvučení a možnost manipulace s textem i obrázky zdokonaluje využití počítačových programů i všech médií při frontální i skupinové práci žáků. Žáci tak mají možnost procvičovat slovní zásobu, poslechové dovednosti, psaní, výslovnost i gramatiku. Při výuce využíváme interaktivní tabuli, kterou máme z projektu „Další etapa modernizace vybavení ZŠ Město Albrechtice“ regionální číslo CZ.1.10/2.1.00/30.01597.
Foto a text Jana Samli