UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Na přiloženém videu je malá ukázka toho, co už zvládnou druháci s iPady. Každá aplikace nabízí možná využití při vyvozování učiva, jeho procvičování nebo opakování. Tak třeba úplně na začátku jsme se naučili pracovat s čtečkou QR kódů. Pak jsme v první třídě přidali ještě aplikaci ChatterKid, která umožňuje rozmlouvání fotografií. Začínali jsme pohádkovými bytostmi, nyní již vkládáme do úst fotce vlastní texty. Není to zatím nic světoborného, ale všechno má svůj čas.
Hodně také využíváme Popllet Lite. V něm vytváříme nejčastěji pavouka s osmi nohama. Uprostřed má tělo – nějaké slovo třeba nadřazené, podst. jméno, slovo mnohoznačné…. a do okolních okének – noh, vkládáme slova k nim podřazená, souřadná…, prostě dle mnoha použitelných zadání a pravidel. Dále využíváme také appku PicCollage, ve které vytváříme pohlednice opět s různými motivy a dle procvičované látky či tématu. Už jsme vytvářeli koláže k ročním dobám, živočichům i třeba jarním květinám. Další z aplikací, kterou se učíme používat je Book Creator, v nichž jsme se pokusili o herbáře jarních rostlin. Nejdříve jsme si rostliny na vycházce nafotili. Pak jsme je přes AirDrop přeposlali do druhého iPadu, abychom určili v aplikaci Google její název.
Teprve až poté jsme mohli fotografie vkládat a skládat je na jednotlivé stránky ve zmíněné aplikaci. Pod ně pak vepisovat jejich předem zjištěné názvy. Nebylo to nic jednoduchého, proto zpravidla pracujeme v týmech, abychom mohli dát hlavy dohromady. Při práci s iPady je třeba mnoha dílčích dovedností každého z nás, které spojením pak vytvoří celek – výsledek. Máme před sebou ještě hodně výzev při práci s iPady, ale k získání znalostí a dovedností vede spousta rozličných cest a metod a žádná není jediná nejlepší. Takže dle chuti volíme všelijaké způsoby, mezi něž patří i práce s iPady. Ale i ta by se nám brzy zajídala, kdyby byla jediná možná.
Foto, video a text Vladimíra Dudková