V rámci učiva o chemických směsích se žáci osmých ročníků naučili vypočítat navážky chemických látek potřebné k vytvoření roztoku přesné…
Tématem letošní první laboratorní práce deváťáků z fyziky byl elektromagnetismus. V rámci dvojhodinové výuky žáci určovali nejen polaritu cívky a elektromagnetu, ale nově měřili i hodnoty intenzity jejich magnetických polí. K měření dat využívali měřící systém NeuLog, přesněji senzor magnetického pole. Senzor měří v jednotkách militesla.





Z naměřených hodnot žáci vyvozovali závěry typu: co ovlivňuje velikost indukovaného magnetického pole vodiče, jak můžeme elektromagnet ovládat, kde je magnetické pole nejsilnější a kde naopak nejslabší…


V třetí úloze žáci sestavovali elektrické obvody, v nichž zapojovali zařízení, která elektromagnet obsahují. Jednalo se o zvonek a elektromagnetické relé. V průběhu experimentů si každý žák pečlivě vedl svůj laboratorní protokol.
Foto a text Michaela Kubiszová