Žáci 6. A si na závěr tohoto školního roku připravili malou perličku, kdy v rámci hudební výchovy secvičili fenomenální taneční…
Tématem letošní první laboratorní práce deváťáků z fyziky byl elektromagnetismus. V rámci dvojhodinové výuky žáci určovali nejen polaritu cívky a elektromagnetu, ale nově měřili i hodnoty intenzity jejich magnetických polí. K měření dat využívali měřící systém NeuLog, přesněji senzor magnetického pole. Senzor měří v jednotkách militesla.
![52462C99-24AB-4E4C-9913-4F10F5A894ED](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/10/52462c99-24ab-4e4c-9913-4f10f5a894ed.jpg)
![9B4CA452-E13B-4A75-B0D3-6E8CBA514120](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/10/9b4ca452-e13b-4a75-b0d3-6e8cba514120.jpg)
![1F3D949E-46BB-476A-B3A8-F5012306D5A1](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/10/1f3d949e-46bb-476a-b3a8-f5012306d5a1.jpg)
![62C1C199-713D-4324-BB73-EF1C3BB0C4A7](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/10/62c1c199-713d-4324-bb73-ef1c3bb0c4a7.jpg)
![7B54D6CB-E98C-47BE-A455-BCA8E8B8AB08](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/10/7b54d6cb-e98c-47be-a455-bca8e8b8ab08.jpg)
Z naměřených hodnot žáci vyvozovali závěry typu: co ovlivňuje velikost indukovaného magnetického pole vodiče, jak můžeme elektromagnet ovládat, kde je magnetické pole nejsilnější a kde naopak nejslabší…
![BBA84A83-F4D2-4B58-8940-19C20FFA96B2](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/10/bba84a83-f4d2-4b58-8940-19c20ffa96b2.jpg)
![D42BCB4C-09A4-4C99-9A44-C23D92E71DB6](https://www.zsma.cz/wp-content/uploads/2023/10/d42bcb4c-09a4-4c99-9a44-c23d92e71db6.jpg)
V třetí úloze žáci sestavovali elektrické obvody, v nichž zapojovali zařízení, která elektromagnet obsahují. Jednalo se o zvonek a elektromagnetické relé. V průběhu experimentů si každý žák pečlivě vedl svůj laboratorní protokol.
Foto a text Michaela Kubiszová