UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Na svatého Martina…, tak začalo tematické vyučování dětí ve třídách 1. A, 2. A a 3. A .Děti se seznámily s legendou o svatém Martinovi, skládaly a doplňovaly pranostiky. Prvňáčci sestavovali obrázkový příběh, poznávali probraná písmenka, tvořili slovní úlohy, počítali a spojovali příklady se správným koníkem (výsledkem). Příběh sv. Martina také pohybově ztvárnili. Na závěr vyučování vytvářeli koně sv. Martina.
Ve druhé třídě děti plnily úkoly v pracovních listech – hledaly v básničce Svatý Martin slova s krátkými i dlouhými samohláskami, doplňovaly slova protikladná a souznačná. V matematice počítaly slovní úlohu, příklady do 20 na sčítání i odčítání, porovnávaly a řadily čísla do 100, rýsovaly čáry přímé i lomené. Ve čtení se pokoušely doplňovat rýmy a odpovídaly na otázky k článku Martin z čítanky. Ochutnaly svatomartinské rohlíky.
Třeťáci si v pranostikách procvičili pravopis, řadili věty podle dějové posloupnosti, využili znalostí abecedy při řazení jmen koní, rozlišovali druhy vět. Seznámili se s komiksovým čtením. Ve výtvarné výchově tupovali svatomartinskou husu. V hudební výchově si společně s druháky zazpívali píseň Už Martin na bílém koni.
Dnešní vyučování se všem líbilo, některé práce ozdobily nástěnku na chodbě.
Foto a text Kateřina Vergu, Jitka Hlaváčková, Erika Kynická