Žáci 6. tříd se v hodině přírodopisu podívali pod pokličku mikrosvěta. Dávno ví, co je to mikroskop, k čemu slouží a z čeho…
Český jazyk zřejmě nepatří mezi nejoblíbenější a nejlehčí předměty. Celky jako mluvnice, literatura a sloh se prolínají předmětem českého jazyka od první třídy a nyní se s nimi musíme popasovat i v distanční výuce. Občas to není úplně jednoduché, ale určitě se to dá zvládnout. Žáci sedmé třídy se nedávno pustili do popisu pracovního postupu. Jejích úkolem bylo připravit něco dobrého v kuchyni a náležitě celý postup popsat. A protože venku ještě vládlo okouzlující zimní počasí a sněhová pokrývka přímo vybízela k vyběhnutí ven, mohli postavit i něco pěkného ze sněhu.
Důležité bylo, aby si sedmáci nejprve na základě studijních materiálů ujasnili, jak takový popis pracovního postupu vypadá a co všechno by měl splňovat. Dále už to bylo na nich. Promysleli si, co připraví, uvědomili si, co budou potřebovat, jak postupovat a vše pak důkladně na základě svého postupu přenesli na papír, v našem případě tedy většinou do svých on-line pomocníků.
Slohové práce se žákům povedly. Většina z nich se rozhodla něco dobrého uvařit a pořídila ke svému popisu i důkladnou fotodokumentaci. Zaslouží si tedy velkou pochvalu. Nad fotografiemi a recepty v podobě popisu pracovního postupu se nejednomu z vás budou určitě sbíhat sliny. No posuďte sami! Škoda, že jsme nemohli všechno i ochutnat. Tak snad příště!
Foto žáci 7. tříd, text Jiřina Divišová