Třetí únorový týden se nesl ve znamení mrazivých dnů. Minusové teploty však pro natěšené třeťáky, čtvrťáky, páťáky ani odvážnou žákyni…
Co je Ozobot? Malý robot asi o velikosti golfového míčku. Jedná se o interaktivní „hračku“, která rozvíjí kreativitu, logické myšlení a vede k základům programování. S těmito robůtky se už také seznámily děti z 1. tříd. Vyzkoušely si nakreslit různé cesty, po kterých se Ozobot pohyboval a postupně podle předlohy přidávaly barevné kódy, kdy každá variace znamenala pro Ozobota jiný povel (zrychlit, odbočit, stát atd.)



Ozobot dokáže vnímat i barvu čáry, kterou sleduje a podle ní rozzáří příslušnou LED diodu. Děti si z puzzle vytvořily vlastní cesty s příkazy a pak už jen sledovaly, zda robot jede správně. Tato činnost se jim velmi líbila a určitě to nebylo naposled.
Foto a text Erika Kynická