Žáci 6. tříd se v hodině přírodopisu podívali pod pokličku mikrosvěta. Dávno ví, co je to mikroskop, k čemu slouží a z čeho…
V rámci pracovního vyučování na 2. stupni si žáci vyzkoušeli různé činnosti. V 6. třídách prošli kluci a holky kurzem Abecedy podnikání – zjišťovali, kdo jsou vlastně podnikatelé, zakládali vlastní firmy, přijímali zaměstnance, stali se manažery. (Fotografie k nahlédnutí ZDE)
Seznámili se s výrobou kusovou a hromadnou a nakonec pronikli do tajů marketingu a snažili se své výrobky co nejlépe prodat. Někteří žáci se potom přihlásili do školního kola soutěže O nejlepší podnikatelský záměr. Ve školních dílnách zase vyráběli závěsný květník ze dřeva.
Chlapci a děvčata ze 7. tříd stavěli papírové modely, konstruovali výrobky ze stavebnice Merkur. Přitom využívali nejen plánky, ale také zapojili vlastní fantazii. Pod rukama jim většinou vznikaly různé druhy vozidel, letadla, zvířata i postavičky.
Ve cvičné kuchyňce pak vařili, smažili nebo pekli. Připravili si opravdu pestrý jídelníček např. zapečené kuřecí maso se sýrem, špagety, řízečky – vše doplněno zeleninovou oblohou. (Fotografie k nahlédnutí ZDE)
Ze sladkých jídel si vyzkoušeli muffiny, palačinky plněné na různé způsoby a na závěr slané šneky z listového těsta. Přitom nezapomněli ani na správné stolování. V dílnách pak vyráběli dřevěný posuvný věšák.
Žáci 8. tříd prošli kurzem Profesní orientace, kde například hodnotili své schopnosti, dovednosti, zájmy i kvalifikační předpoklady, hledali podrobnější informace k různým profesím, aby si dokázali správně zvolit své budoucí povolání a také se seznámili s činností úřadu práce. Ve školních dílnách jsou už zkušenější, a proto se pustili do rustikální poličky na talířky a hrnky.
Deváťáci si už troufli na výrobu „štokrle“ a někteří stihli i servírovací tác, na kterém mohou svým rodičům přinést např. kávu a nějakou dobrotu.
Ve volbě povolání se zase zaměřili na vyhledávání informací o středních školách, na kterých by mohli studovat. Zkusili si napsat strukturovaný životopis i motivační dopis a na závěr diskutovali o pravidlech přijímacího pohovoru.
V posledních dnech školního roku se také podařilo skupince žáků z 9. B třídy dokončit model místní albrechtické rozhledny, na které pracovali průběžně už od poloviny 8. ročníku.
Přitom si museli poradit se spoustou konstrukčních problémů a jak se jim to povedlo? Na to se můžete podívat v 1. patře nové budovy naší školy a také na přiložených fotografiích.
Foto Karel Knapp a Taťána Kurečková
text Radka Žlebčíková a Taťána Kurečková