V listopadu žáci devátých tříd určovali pH běžně dostupných látek pomocí dvou různých laboratorních metod. První metoda spočívala ve využití pH…
Zdálo by se, že jde o dva rozdílné obory, ale omyl je pravdou. O tom, že počasí a fyzika jdou spolu ruku v ruce, se přesvědčily oba ročníky osmých tříd.
Opět se vše točí kolem tepla. Znalosti zákonitostí termiky mohou využít lidé nejen ve svůj prospěch, ale hojně je využívá i samotná matka příroda. Bez termoregulace naší planety bychom tady nebyli. Je zázrak, že jsme od Slunce vzdálení tak akorát. Voda na Zemi je ve všech třech skupenstvích a máme jí dostatek. Jinak by nám Slunce proměnilo planetu k nepoznání. Video zde.
Díky hydrosféře a atmosféře je teplo rozprostřeno po celé planetě. Vše se děje pomocí větrných a oceánských proudů vzduchu a vody. Neustále dochází ke skupenským přeměnám vody.
Jak daná problematika souvisí s tvorbou mlhy, mraků, deště, sněhu, zkoumali osmáci během své laboratorní práce. Napodobovali tyto meteorologické jevy v kádinkách. K výuce jsme využili
vybavení, které máme z projektu „Další etapa modernizace vybavení ZŠ Město
Albrechtice“ regionální číslo CZ.1.10/2.1.00/30.01597.
Když jsme pochopili důležité zákonitosti, prohlédli jsme si i data poskytované naší meteostanicí, kterou máme umístěnou na škole. Seznámili jsme se s jednotlivými ukazateli a vysvětlili si grafy datových záznamů.
Foto a text Michaela Kubiszová