V rámci učiva o chemických směsích se žáci osmých ročníků naučili vypočítat navážky chemických látek potřebné k vytvoření roztoku přesné…
Sedmáci se v přírodopisu v letošním školním roce učí o obratlovcích. Seznámili se s parybami, rybami, děti už získaly spoustu informací o obojživelnících a plazech. Aktuálním tématem, kterému se teď věnujeme, jsou ptáci. Nejdříve jsme porovnávali ptáky s plazy, ze kterých se pravděpodobně vyvinuli.


Určovali jsme společné znaky a vyvozovali, čím se ptáci od ostatních obratlovců liší. Jako modelový organismus jsme vybrali slepici a na ní si popsali vnější i vnitřní stavbu těla. Zajímala nás také kostra, na které jsme si ukázali běhák, sáňky a další zvláštnosti. Na interaktivní tabuli jsme si procvičili stavbu ptačího vajíčka a peří.


Zkusili jsme rozdělit ptáky podle potravy, třídili jsme stěhovavé ptáky od stálých. Následovně jsme se věnovali jednotlivým řádům ptáků. U každého jsme si popsali hlavní znaky a ukázali si zástupce. Na závěr nás čeká poznávačka vybraných zástupců. Ještě se naučíme rozpoznat hlasy ptáků a můžeme se stát ornitology.
V hodinách využíváme vybavení, které máme z projektu „Další etapa modernizace vybavení ZŠ Město Albrechtice“ regionální číslo CZ.1.10/2.1.00/30.01597.
Foto a text Miroslava Tupá