UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Třídu 3.B po dobu dvou týdnů provázela ve většině předmětů farmářská zvířátka. Naše první setkání s těmito zvířaty proběhlo začátkem prvního týdne školy u rodičů žáka právě třídy 3.B, kde jsme měli možnost prohlédnout si hrabavé ptáky (různé druhy bažantů, koroptve), slepičky (jak naše klasické, tak také zajímavá plemena slepic, například hedvábničky a podobně), malá prasátka, nejrůznější králíčky nebo také papoušky. Nejzajímavějším zvířetem ale byl druh pštrosa – emu. Ten děti zaujal hlavně tím, že kolem nich pobíhal po zahradě. Poté jsme se šli podívat ke škole na různá plemena holubů, viděli jsme slepice, husy i čerstvě vylíhnutá kuřátka.
Následně nás tato zvířata doprovázela v matematice, kdy jsme řešili slovní úlohy (přičítání zvířat, počítání nohou atd.), opakovali jsme násobky 2, 3, 4 a 5 – žáci psali výsledky k příkladům a tvořili cestičku pro zvířátko, na interaktivní tabuli pracovali s obrázky zvířátek společně s příklady na sčítání, odčítání, krácení a dělení.
V českém jazyce jsme pracovali s názvy zvířat, kdy písmena v těchto slovech uspořádali podle abecedy, žáci označovali souhlásky a samohlásky, doplňovali měkké I a tvrdé Y do textu nebo také ve větách o zvířatech určovali podstatná jména, přídavná jména, slovesa i citoslovce. Slovní druhy také psali k jednotlivým pštrosím hnízdům. V pracovních činnostech jsme vyráběli z toaletních ruliček prasátko, koníka a kravičku. Ve výtvarce se nám podařilo tisknout barvy na papír přes šablonu libovolného zvířete. Obrázky i postavičky zvířátek se nám moc povedly.
V prvouce jsme tvořili ve skupinkách projekty – každá skupina měla jiné zvíře (slepice, kachny, králíčka, koně a krocana). V nich lepili věty a obrázky, dopisovali slova a malovali. Naučili se o každém zvířeti nejrůznější zajímavosti. V tělocviku jsme pak pomocí pohybů předváděli různá zvířata a zahráli mnoho her.
Foto Regína Hajná, text Kateřina Hilgerová