V 5. B se nedávno odehrála zcela neobyčejná mise. Všichni žáci dostali za úkol stát se badateli, tvůrci a hvězdnými průvodci…
I prvňáčci si už vyzkoušeli, co obnáší projektové vyučování. Jeho smyslem je dětem informace nepředkládat, ale nechat jim samostatnost v jejich vyhledávání a třídění. Takovou metodou zpracovali téma: Lidské tělo. Kluci a holky pracovali ve skupinách. Začali tím, že si obkreslili tělo vybraného spolužáka, zpravidla toho nejmenšího.
Poté jim do něj byla vkreslena svalová soustava nebo vnitřní ústrojí či kostra. Poslední ze skupin měla vnější stavbu člověka – jeho části. Dále vše pastelkami a barvami vybarvili dle předlohy a tělo vystřihli. Nato pak v textu vyhledávali poučky, definice a užitečné informace. V této části bádání sehráli důležitou úlohu naši pokročilí čtenáři, kteří text spolužákům předčítali.
Pak následovalo zhlédnutí videí na vybraná témata, aby se jim informace scelily a propojily. Na závěr si jednotlivé skupiny formou prezentací získané znalosti navzájem předaly.
Foto, video a text Vladimíra Dudková