Kluci a holky ve 3. B právě končili kapitolu vyjmenovaných slov po M. Napadlo nás udělat za nimi tečku opět…
Téma celého předprázdninového týdne byl ČAS. Čas měřený na roky, měsíce, týdny, dny, hodiny …Toto zadání se prolínalo všemi předměty běžného rozvrhu hodin. V hodinách českého jazyka děti četly texty o ročních dobách. Tam zároveň vyhledávaly a pozorovaly používání pravidel tvrdých a měkkých souhlásek. Texty zároveň musely číst tak, aby jim samy porozuměly a dokázaly obsah předat ostatním týmům.
V matematice určovaly hodiny, počítaly kolik dní chybí do konce roku nebo za kolik dní bude Valentýn, Velikonoce … Pomáhaly si vyhledáváním v různých typech kalendářů. V tělocviku hrály hry motivované ročními dobami. Takže se koulovalo, pouštěli se draci, třídily se kartičky s pojmy ročních období. V hudební výchově jsme oprášili písničku Jaro, léto, podzim, zima, pouštěl se A. Vivaldi a jeho skladby Čtvero ročních dob.
Děti hádaly, které roční období právě slyší. Pak také v týmech vybíraly skladby, které se k nim hodí a s takovou skladbou vystoupily hrou na flétnu. V hodině prvouky jsme zhlédli video o střídání dne a noci a ročních dob. Informace se pak využily při modelování děje pomocí nafukovacích balónků. A také nechyběla práce s iPady.
V aplikaci PicCollage týmy vytvářely pohlednice k jednotlivým ročním dobám a jejich svátkům. No a v pracovní a výtvarné výchově nezahálely ani ruce, které šily sněhuláky a myšky. Náročný projektový týden jsme zakončili rozhodně zaslouženým výletem do kina.
Video, foto, text Vladimíra Dudková