UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Hodina matematiky může být zábavná i poučná. Stačí mít k dispozici 27 barevných kostiček, které jsou vyrobeny z pěnové hmoty.
Pracujeme s 27 barevnými kostičkami…
Snadno se s nimi manipuluje, a když spadnou, vůbec nedělají rámus. Prvňáčci pomocí kostek poznávají vlastnosti krychliček a učí se, co všechno se dá z nich postavit.
Matematika? Stavíme stavbičky…
Sami přicházejí na různá řešení, společně si je mezi sebou sdělují a snaží se je zapisovat do plánku. Sledují počet krychlí, počet podlaží, složitost staveb a barevnost.
Paráda, můj komín je nejvyšší…
Postupně získávají první zkušenosti s kombinatorickými situacemi. Zvládají už postavit jednoduché stavby podle připraveného plánku.
Každý z nás postupuje podle plánku…
Při hře na „Vysílač- přijímač“ jeden hráč popisuje svoji stavbu kamarádovi a ten ji podle návodu staví. Pro pobavení soutěží, kdo postaví nejvyšší komín (rekord je zatím 16 kostiček).
Tuhle sem…
Oblíbená je i hra „Na autobus“, při které si děti hrají a předvádí jízdu autobusu, při které cestující nastupují a vystupují. Ostatní vše zapisují a počítají, kolik lidí nakonec vystoupí na konečné zastávce.
Kdopak nás to právě učí?
Matematika prof. Hejného je zajímává a zpestřuje nám hodiny matematiky.
Foto a text Regína Hajná