Žáci 6. tříd se v hodině přírodopisu podívali pod pokličku mikrosvěta. Dávno ví, co je to mikroskop, k čemu slouží a z čeho…
Během měsíce října studovaly sedmé třídy ve fyzice téma Pohyb tělesa, a to hned z několika různých úhlů pohledu. Naučily se rozlišovat různé typy pohybů podle rychlosti, trajektorie či podle uvedených kritérií. Dále se jejich studium zaměřilo na fyzikální veličinu popisující pohyb, a sice rychlost. Žáci si osvojili výpočet okamžité i průměrné rychlost a naučili se převádět jednotky rychlosti.
Následující hodiny rýsovali grafy závislostí rychlosti či dráhy tělesa na jeho čase. Kromě sestrojení grafu si osvojili i dovednost čtení z grafu. Seznámili se se způsoby měření okamžité i průměrné rychlosti. Pochopili princip měření tachometrem či anemometrem. V následující laboratorní práci všechny své znalosti uplatnili při praktickém měření průměrné rychlosti nerovnoměrného pohybu tělesa.
Na závěr laboratorní práce si sedmáci vyzkoušeli i měření pomocí senzoru zvaném fotobrána. Fotobrána pracuje na principu infračerveného paprsku, jehož přerušením se detekuje procházející objekt. Senzor rozpozná, kdy je paprsek přerušený procházejícím objektem přerušený a kdy není, a na základě tohoto zjištění vyhodnocuje data, která zpracovávají žáci.
Foto a text Michaela Kubiszová