UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Projektová výuka je jedna z oblíbených metod vzdělávání dětí na naší škole. Je většinou realizována v malých skupinách, formou vyhledávání informací samotnými žáky, jejich ověřováním a prezentováním ostatním skupinám. Stejným způsobem probíhala i ta naše na téma: Základní podmínky života na Zemi. Třída se rozdělila do čtyř skupin. Každá z nich dostala jednu podmínku: Slunce, voda, vzduch, půda.
Začínalo se vyhledáváním podstatných informací v učebnici, pokračovalo malbou tématu na velký formát papíru, dále pak dohledáváním informací na iPadech. V předposlední fází projektu bylo nutné se všechny informace naučit a pak prezentovat ostatním. Předání znalostí je důležité, aby se všichni třeťáci orientovali v daném tématu stejně dobře jako skupina, která oblast zpracovávala.
Celý projekt jsem zachytila na fotkách, prezentaci na krátkých videích. Velmi prosím o shovívavost, děti byly nervózní a občas neřekly to, co před natáčením uměly. Chyby jsme si samozřejmě po zhlédnutí videí opravili a informace uvedli na pravou míru.
Foto, video, text Vladimíra Dudková