V rámci učiva o chemických směsích se žáci osmých ročníků naučili vypočítat navážky chemických látek potřebné k vytvoření roztoku přesné…
O tom, že nové technologie pronikají i do výuky na základních školách, se mohli žáci přesvědčit ve svých vyučovacích hodinách fyziky a chemie. Díky zapůjčeným měřícím sondám jsme proměřili hned několik fyzikálních veličin. Pomocí grafického znázornění jsme mohli vidět záznam střídavého proudu, tepavého stejnosměrného proudu, pochopili jsme princip elektromagnetické indukce, dokázali jsme, že i ve výdechu je dostatečné množství kyslíku, které postačí k resuscitaci člověka.


Zajímavé bylo také propojení s elektrolýzou vodného roztoku kuchyňské soli, kde jsme měli možnost pozorovat nárůst pH, a tím jednoznačně prokázat přeměnu elektrické energie v chemickou. Přestože se téma zdá náročné, díky naměřeným hodnotám ze sond a následně sestavených grafů, jsme měli možnost nahlédnout na problematiku prakticky a ne jen přijímat holá fakta z učebnice.


Žáci si velmi rychle osvojili práci se sondami i následné čtení z grafů různých závislostí. V následujících hodinách si nové informace mohli odzkoušet v laboratorních cvičeních.
Foto a text Michaela Kubiszová