Žáci 6. tříd se v hodině přírodopisu podívali pod pokličku mikrosvěta. Dávno ví, co je to mikroskop, k čemu slouží a z čeho…
Soutěž „Vím proč“ odstartovala třetím ročníkem. Studenti základních a středních škol měli za úkol zaslat video s fyzikálním pokusem a přesvědčit veřejnost, že i fyzika může být zábava. Ze soutěžních videí postupně vzniká moderní interaktivní učebnice fyziky, na které se podílejí studenti i žáci českých škol. Stránky webu „Vím proč“ pomáhají dětem s učením fyziky a pochopením fyzikálních jevů. Využít je mohou i učitelé při výuce.
Šest videopokusů vytvořili zapálení fyzikové z naší školy. Příspěvky do soutěže zaslali (Michaela
Moravcová, Martina Němcová, Jiří Mlčoušek, Michal Šlor, Matěj Juráň). Jejich fyzikální
experimenty s hodnocením odborné poroty můžete zhlédnout na stránkách
soutěže.
Nahraná videa se hodnotí odbornou porotou i samotnými
žáky. Klade se důraz nejen na správné vysvětlení daného fyzikálního jevu, ale rozhoduje
i volba vhodného pokusu a úroveň vystupování soutěžícího. Autoři tří nejlepších videí budou oceněni tabletem a
škola autora s nejlepším videem obdrží částku 200 000 Kč na vybavení učebny
fyziky. Za 1. místo s největším počtem hlasů veřejnosti získá
soutěžící exkurzi šitou na míru v některém z provozů společnosti ČEZ, a. s. Třída,
ze které je soutěžící, dostane vstupenky do zábavního vědecko-technického
parku.
Mladým fyzikům přejeme hodně štěstí a držíme palce.
Video Regína Hajná, text Michaela Kubiszová