UŽ SE MĚNÍM NA ČTENÁŘE, ZAČNU ČÍST ZE SLABIKÁŘE. NAPŘED SLOVO, POTOM VĚTU, BRZY POROZUMÍM SVĚTU. RYCHLE POJĎ SI SE…
Žáci 3. B se věnovali zajímavému a poučnému projektu zaměřenému na téma „VODA“. Tento projekt propojil učivo napříč různými předměty a poskytl dětem nejen zábavný, ale i edukativní zážitek. Již na začátku projektu se děti seznámily se skupenstvími vody a jejich vlastnostmi. Prováděly různé pokusy a pozorovaly, jak se voda mění při změně teploty. Díky tomu lépe porozuměly procesům jako je tání, mrznutí či odpařování.
V rámci literárních aktivit se děti seznámily s pranostikami, písničkami a pohádkami o vodě. Zajímavou aktivitou bylo skládání příběhu o kapičce vody ve skupinách. Tato část projektu nejenže rozšířila jejich slovní zásobu, ale také podpořila jejich zájem o literaturu. Na i padech děti tvořily myšlenkové mapy, z puzzle skládaly koloběh vody v přírodě, který mohly také názorně pozorovat ve třídě.
Ve výtvarné výchově děti ztvárňovaly pramínek vody, což byla skvělá příležitost pro rozvoj jejich výtvarných dovedností a fantazie. V tělocviku pak skákaly přes překážky (kamínky), napojovaly se jako další přítoky a v hudební výchově se naučily píseň „Pramínek“. Dalším zajímavým bodem projektu byla návštěva místní čističky odpadních vod. Zde měly děti možnost nahlédnout do procesu čištění vody a lépe porozumět významu čisté vody pro život.
Projekt „VODA“ byl pro děti velmi prospěšný. Nejenže jim poskytl nové znalosti o vodě a jejím významu, ale také podpořil jejich týmovou práci, kreativitu a zájem o učení.
Video, foto a text Erika Kynická