V 5. B se nedávno odehrála zcela neobyčejná mise. Všichni žáci dostali za úkol stát se badateli, tvůrci a hvězdnými průvodci…
V týdnu zakončeném pololetními prázdninami si děti ve 3. A vyzkoušely velké množství pokusů k tématu voda, které se prolínalo postupně všemi předměty. V prvouce jsme začali koloběhem vody v naší přírodě, na to navázali pokusem znázorňujícím vstřebávání vody do rostlin pomocí kořenů.
Podobný pokus jsme vyzkoušeli také na listech pekingského zelí, jehož žilky se krásně zbarvily červenou barvou. Vyzkoušeli jsme si propustnost mraků, které nám znázornila holící pěna. Hustotu vody a ostatních kapalin jsme poměřovali v zavařovací sklenici a dětský olejíček nám s vodou připravil nádhernou podívanou.
V českém jazyce jsme se věnovali kořenům slova a slovům příbuzným, dále myšlenkovou mapou s rozdíly mezi sladkou a slanou vodou. Že voda probouzí život jsme mohli i ochutnat, vyklíčené mungo fazole, čočka beluga a červená čočka dětem moc chutnaly. V matematice jsme porovnávali množství odpadu, které se ve vodě vyskytuje a také dobu jeho rozložitelnosti ve vodě. Z hodiny pracovní výchovy si pak děti odnesly v plastové lahvi vyrobené potápěče, kteří se po stisknutí lahve potopili až na dno.
Zábavný týden jsme zakončili čtvrtečním promítáním v kině, které jsme si všichni užili a pak už hurá na zasloužené prázdniny.
Foto a text Eva Sudová