Kluci a holky ve 3. B právě končili kapitolu vyjmenovaných slov po M. Napadlo nás udělat za nimi tečku opět v podobě nějakého legračního videa. Tentokrát jsme využili aplikaci Piccolage, ve které měl každý jednotlivec nebo dvojice vymyslet výstižnou fotografii k určitému z vyjmenovaných slov po M. Video přikládáme.

Dále pak již jen na fotkách vidíte různé způsoby docvičování a opakování probraného učiva. Tak třeba řazení slov podle abecedy si třeťáci připomněli manipulací s knihami. Pracovali ve skupinách a každé bylo přiděleno několik knih. Na nich museli najít spisovatele, vybrat jeho příjmení a následně jednotlivé tituly dle autorů abecedně seřadit. Poté jsou na tabuli nakresleny lokomotivy, ke kterým žáci běhají a nosí jednotlivé karty – vagóny a dopisují: ů,ú,u dle naučených pravidel. Další aktivita byla zaměřena na opakování tvrdých a měkkých souhlásek. Děti přikládají své karty podle pravidel DOMINA. Vyhrává ten, kdo se zbaví všech karet.

Poslední vyfotografovanou aktivitou byly hádanky na trénink psaní slabik dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě. Tam se pracovalo opět ve skupinách, ty dávají hlavy dohromady, aby uhodly hádanku, jejíž odpovědí je slovo s výše uvedenými slabikami. Vyhrává tým, který uhodne největší počet hádanek a zároveň je má všechny správně napsané – viz tabulky.

Následovaly ještě aktivity na slova opačná formou pantomimy, také hra na slova souznačná, nadřazená, podřazená, souřadná….

Foto a text Vladimíra Dudková

Back To Top