Spolu to zvládneme

Posledním probraným tématem v hodinách geometrie byla osová souměrnost. Po důkladném vysvětlení učiva, procvičení ve školním sešitě a ověření si vědomostí na pracovních listech, čekala žáky 6. A závěrečná práce. Zadání znělo: během dvou vyučovacích hodin zobrazte na A3 v…

celý článek

Město ze dřeva

Na konci 7. ročníku se žáci nynější 8. B rozhodli zpestřit si pracovní výchovu společnou prací. Domluvili se, že si vyrobí ve školních dílnách model města. Vše si na začátku pořádně rozmysleli a každý navrhl nějaký objekt. Tak začaly postupně…

celý článek

Postav atom

Takto se nazývá simulace, která učí žáky navrhnout strukturu atomu dle zadaných požadavků. Pomocí této netradiční metody výuky chemie se osmáci naučili pracovat s pojmy – stavba atomu, elektronová výstavba, protonové, nukleonové číslo, neutrální atom, ion.

celý článek

Kalorimetrie

Tématem laboratorní práce fyziků z 8. ročníku je právě kalorimetrie. Tímto slovem se označuje ta část termiky, která se zabývá měřením tepla. Na měření tepla se používá kalorimetr, což je tepelně izolovaná nádoba. V našem případě jsme použili směšovací kalorimetr s míchadlem a…

celý článek

Poslali jsme zprávu do vesmíru

Na konci prosince se žáci 7. až 9. ročníku zapojili do mezinárodní výzvy ASTRO PI Mission Zero. Úkolem mise bylo napsat program v programovacím jazyku Python, který astronautům na Mezinárodní vesmírné stanici zobrazí obrázek. Letos tématem obrázku je fauna a flora. Nově…

celý článek

Robotika v praxi

V hodinách informatiky se žáci 9. ročníku učí programovat postavičky a stroje na počítači. Nyní však museli zapojit i své ruce a fantazii. Naše škola disponuje stavebnicí VEX GO, ze které si žáci mohou sestavit robota a pomocí Ipadu robotovi…

celý článek

Věda je zábava

O tom, že věda je zábava se přesvědčili žáci sedmých ročníků v rámci své laboratorní práce z fyziky na téma těžiště tělesa. Co je těžiště tělesa? Je to působiště tíhové síly tzv. centrum gravitatis – neboli střed hmotnosti. Každé těleso má jediné těžiště…

celý článek

Faradayova laboratoř

Deváťáci v rámci laboratorní práce z fyziky zopakovali pokusy Michaela Faradaye. Konkrétně se jednalo o výrobu elektrického proudu pomocí změny vnějšího magnetického pole. V první úloze žáci využili k výrobě elektrického proudu trvalý magnet. Pomocí digitální sondy ampérmetr a programu SPARKvue…

celý článek

Separační laboratorní techniky

V měsíci listopadu proběhla v osmých třídách laboratorní práce, která byla zaměřena na separaci jednotlivých složek ze směsi. Nejprve se žáci seznámili s mnoha technikami, jimiž lze složky ze směsí izolovat. Naučili se pojmenovat i chemické pomůcky potřebné k destilaci,…

celý článek

Šesťáci v krnovské knihovně

Městská knihovna Krnov připravila pro žáky 6. A čtenářskou dílnu. Děti se seznámily s knihou Vojtěcha Matochy s názvem Prašina. Prašina je tajuplný ostrov v Praze, temné místo, kde nefunguje elektřina, chybí telefonní signál, nejezdí MHD a kde téměř nikdo…

celý článek

Chemikové z osmiček připravovali roztoky

Příprava roztoků přesné koncentrace dané látky patří mezi základní laboratorní dovednosti chemiků. Osmáci danou problematiku studovali během měsíce října a listopadu. Naučili se rozpoznávat jednotlivé typy roztoků, vyjádřit složení roztoku pomocí hmotnostního zlomku. Během své laboratorní práce se žáci rozdělili…

celý článek
Back To Top