Provozní řád ze dne 1. září 2024 aktualizovala: Darja Stýskalová, vedoucí školní jídelny
Dne: 15. srpna 2024
Schválil: Mgr. Lubomír Grček, ředitel školy
Platnost od: 1. září 2024
Oddíly
I. Základní ustanovení
II. Organizace provozu stravování
ad I. Školní jídelna při Základní škole Město Albrechtice, okres Bruntál poskytuje stravovací služby:
- žákům základní školy
- stravování vlastním zaměstnancům organizace
- v rámci hostinské činnosti jiným fyzickým a právnickým osobám
v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., školský zákon, vyhláškou 463/2011 Sb., (novela vyhlášky 107/2005 Sb.), o školním stravování, dále zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a vyhláškou č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky byla novelizována vyhláškou č. 602/2006 Sb., vyhláškou č. 84/2005 Sb. o nákladech na stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky, ve znění vyhlášky č. 94/2006 Sb..
ad II. Organizace provozu stravování
Provozní doba
Provozní doba v období školního vyučování je stanovena v pracovní dny od 6.15 do 14.45. O změnách provozní doby připadajících na období prázdnin rozhoduje ředitel školy.
V takovém případě bude informovanost zákonných zástupců žáků a ostatních strávníků zajištěna zveřejněním rozhodnutí na vývěsce v prostorách školní jídelny a na www.zsma.cz pod odkazy: úřední deska i školní jídelna.
Způsob přihlašování a odhlašování obědů
Přihlašování a odhlašování odběru stravy lze provádět buď osobně v kanceláři vedoucí školní jídelny (v době její nepřítomnosti ji zastupuje vedoucí kuchařka), SMS zprávou na mobil 777 719 365 nebo pomocí internetu: http://strav.nasejidelna.cz//0034, případně prostřednictvím e-mailu: darja.styskalova@zsma.cz v dostatečném předstihu. Vždy však nejpozději do 12.00 dne předcházejícímu odběru stravy. Za neodhlášenou a nevyzvednutou stravu se finanční náhrada neposkytuje. Odhlašování stravy je zákonnému zástupci doporučeno provádět vždy prokazatelnou formou.
Informace o finančním vyrovnání při změnách podává vedoucí jídelny.
Úplata za stravování
Žáci mají nárok na odebrání jednoho obědu denně, v průběhu školního roku a v době přítomnosti ve škole. Žák je povinný stravovat se v prostorách školní jídelny. Za pobyt ve škole se považuje i první den nemoci žáka a rodič si může stravu odnést v jídlonosiči. Druhý a další dny nemoci již nelze považovat za pobyt žáka ve škole. V případě neodhlášené stravy a nepřítomnosti žáka ve škole, jsou zákonní zástupci povinni doplatit stravu v plné výši (tj. včetně věcných a režijní nákladů). V době prázdnin a v době volna určeného státem mají žáci v družině nárok na jeden oběd za sníženou cenu, o provozu kuchyně dle počtu přihlášených žáků rozhoduje ředitel školy. V době volna uděleného ředitelkou školy žákům nárok na odběr dotované stravy nevzniká.
Výše stravného se určuje podle dosažení věku dítěte ve školním roce:
Viz.: Vnitřní provozní řád včetně dodatků
Děti mají možnost odebírat stravu i v době jejich nepřítomnosti ve škole a to za plnou úhradu jako cizí strávníci dle roční kalkulace.
* Změny ve výši stravného budou zveřejňovány formou dodatku k tomuto řádu.
Úhradu stravného lze provádět:
- hotovostní platbou v kanceláři vedoucí školní jídelny
- podkladem ke stravování, který bude uhrazena do 25. dne předchozího měsíce (pozdější platba musí být předložená vedoucí školní jídelny před započatým měsícem)
- svolením k inkasu na účet č. 154792450/0300 – ostatní bankovní ústavy
Termíny výběru stravného pro nový školní rok v průběhu prázdnin budou zveřejněny na vývěsce školní jídelny (na vstupních dveřích), na úřední desce školy a také na www.zsma.cz (odkazy školní jídelna a úřední deska).
Identifikace strávníků je prováděna čipem (podrobnosti informační leták). Čip se vydává proti vratné záloze 100 Kč, strávníkovi zůstává k užívání po celou dobu školní docházky, čip není přenosný. Strávník je povinen nahlásit ztrátu či jeho poškození vedoucí jídelny.
Výdej stravy:
žákům a zaměstnancům školy v jídelně 11.25 – 13.30 s technickou přestávkou v době od 11.50 – 12.10, odlišnosti (výlety, exkurze apod.) lze dojednat individuálně s vedoucí jídelny.
Výdej do jídlonosičů od 11.00 – 11.25 nebo od 12.50 do 13.15 hodin.
Pokyny pro strávníky
- žáci a zaměstnanci přicházejí do školní jídelny bez tašek a svrchních oděvů (odkládat oděvy a osobní věci na židle a stoly je z hygienických důvodů nepřípustné)
- dbají na kulturu stolování, dodržují provozní řád, řídí se pokyny pracovníků školní jídelny
- k odběru stravy používají podnosy, špinavé nádobí odkládají do určeného prostoru
- nevynášejí inventář (talíře, příbory, sklenice, židle atd.)
- rozbití nádobí či vylití jídla hlásí zaměstnanci školní jídelny, který je u odběru špinavého nádobí, ten zajistí úklid
- za úmyslně způsobenou škodu bude vyžadována náhrada
- jídelní lístek je zveřejněn na vývěsce a zsma.cz(pod odkazem školní jídelna), změna v jídelním lístku je vyhrazena (vliv dodávky potravin, havarijní situace apod., tato změna bude v jídelním lístku zaznamenána), lze vybírat ze dvou jídel (elektronicky přes www.zsma.cz a prostřednictvím terminálu umístěného v prostorách jídelny)
- veškeré připomínky týkající se kvality stravy, technologických a hygienických závad provozu školní jídelny řeší vedoucí školní jídelny (ředitel školy)
- strávníci neodnášejí z jídelny zbytky jídel (s výjimkou ovoce a oplatků)
Bezpečnost provozu
- dohled nad žáky v průběhu jejich pohybu ve školní jídelně vykonává pedagogický dozor (rozpis služeb organizuje zástupce ředitele školy)
- úrazy žáků se hlásí pedagogickému dozoru
- do prostor jídelny mají přístup pouze osoby k tomu oprávněné (strávnicí, pedagogický dozor, zaměstnanci stravovacího provozu)
- strávníci jsou povinni řídit se ustanoveními tohoto provozního řádu (žáci budou s jeho obsahem seznámeni prostřednictvím letáčku předaného rodičům při objednávce odběru stravy, dospělým strávníkům je k dispozici na vývěsce ve školní jídelně)
Mgr. Lubomír Grček – ředitel školy
Darja Stýskalová – vedoucí školní jídelny, zpracovala